Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.
Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.
”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.
Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Låneproblemer presser restaurantbranchen
30-04-2024
-
Strawberry overtager jysk hotel fra Scandic
30-04-2024
-
Go-hotellerne udvider med sit femte hotel
30-04-2024
-
Hotel Vejlefjord vil være Danmarks bedste arbejdsplads
30-04-2024
-
Forlystelsesparker bruger data til at fastsætte billetpris
30-04-2024
-
Vestkystaktør fortsætter fremgangen: Hvidbjerg Strand leverer nyt rekordregnskab
30-04-2024
-
Marienlyst Strandhotel har også brug for influencere
30-04-2024