Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
HORESTA retter nu en skarp kritik mod platforme som Tripadvisor og Trustpilot, hvor anonyme og forældede anmeldelser ifølge organisationen får lov at stå uden kontrol. Det skriver Turisme24.
Maria Olafsson, politisk chef i HORESTA, advarer om, at falske anmeldelser kan ødelægge en virksomheds omdømme og kalder det urimeligt, at der ikke kræves dokumentation for at anmelde et sted.
Sammen med den europæiske brancheorganisation HOTREC foreslår HORESTA derfor tre konkrete ændringer:
- krav om dokumenteret besøg
- identifikation via eksempelvis MitID
- tidsbegrænsning på anmeldelser
Kritikken skal sikre mere fair vilkår og større troværdighed for både virksomheder og brugere.
HORESTA understreger, at man ikke er imod anmeldelser, men at de skal foregå på ordnede vilkår. Initiativer som dette ses også i andre lande, herunder Italien, hvor der ligeledes arbejdes på at regulere falske brugeranmeldelser.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025