Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Som landechef for Espresso House Danmark har 35-årige Mads Holmgaard løftet medarbejderfokus gennem kurser, traineeforløb og workshops.

Det har styrket både drift og trivsel i kædens over 60 danske butikker. Et nyt ledelsesmantra for 2024, »Vi vil gøre en forskel for mennesker«, er omsat til konkrete indsatser, herunder deltagelse i »March mod Ensomhed« og kampagnen »CupTogether«, der skal fremme fællesskab i kaffebarerne.

Ifølge Tobias Frohm, chef for mennesker og bæredygtighed i Espresso House, har indsatsen styrket arbejdsmiljøet og medarbejdernes stolthed. Den seneste tilfredshedsundersøgelse viser både høj besvarelsesprocent og stigende anbefaling af arbejdspladsen.

Læs hele historien på Berlingske (kræver login)

Søg 10.000 kr. til indsats for mental sundhed på arbejdspladsen

Danmarks Mentale Sundhedsdag markerer igen i år muligheden for at søge støtte til trivsel på jobbet. Med op til 10.000 kr. i støtte fra Velliv Foreningen kan hotel-, restaurant- og turismevirksomheder styrke deres arbejde med mental sundhed – og samtidig dokumentere en indsats i ESG-regnskabet.

Log ind